fredag 6 mars 2009

Long time long ...

Ja ja, jag vet en vecka sen fy va kasst och jag vet inte vad jag skall skylla på.....
Vad har hänt då, jo fest på sporre, sjuka barn (såklart) barn på akuten, fin poker vecka och rygg ont....

Ja jag hade ju en uppbokad poker kväll me grabbsen men Marie kollade i almenackan och påminnde mig om Sporren festen i Lördags och det fick ju gå före pokern såklart :(

Men trevligt värre var det med sång lekar och god mat, Maries föräldrar var barnvakter och det gick kanon! Vi åkte hemifrån halv sju och var hemma vid tolv hugget och dom hade klarat sig bra bägge två (Tack för hjälpen!)
Jag tänkte att jag skulle ta det lungt med alkoholen och det gick ju sådär...
Först ett kanon bål capringa smaskens, 2 öl på det och sen avslutar vi med en flaska vin SKÅL!! JO man blev lite rund och somnade snabbt när man kom hem.
Dagen efter- Faktiskt kanon pigg! Upp kl 07:00 med Lucas som var lite rastlös så vi fick dra igång med frallbak, Marie fick alltså sovmorgon och nybakta frallor och då var det ändå jag som drack så imorgon Lördag e det ja som får ligga och dra mig!!!!

I Måndags var Linnéa inte pigg alls, lite feber, ingen snor elr hosta och sen var hon jätte slö och hängig.
Jag ringde barnakuten och vid nio tiden på kvällen åkte Marie in med henne och var tillbaka vid ett tiden, hon hade förmodligen öron inflamation stackarn och jag hoppas att det var en tillfällighet! Inte roligt om det e återkomande....

Hon fick pencilin och svarade nästan omgående på det och sen log hon igen precis som hon brukar göra!
Inte ofta den tjejen är grinig, än så länge det kan ju vända men man får väl njuta medans det håller i sig!!
Annars har vi tagit det rätt cool, Marie är rätt så trött med allt ammande på nätter och Lucas har varigt på dagis som han ska och han gillar verkligen sporren, har kommigt in i det jätte fort och tar för sig riktigt skönt.

Läste på Maltes och Emmies blogg om incidenten med spyan!! Stackarn....
Men jag gick på jobbet idag och tänkte på det och skrattade för mig själv (förlåt) men jag skulle vilja sett detta.... Lille plutt, du å morbror får leka me lite kladd till påsken så att du kommer över detta! De ska va lite kladdigt de e goast så!

Poker har flytigt helt ok och jag tänkte berätta om vad som e avgörande för att plussa, dels måste du spela spelarna du möter och inte bara korten, kolla av hur dom spelar när dom sitter på bra händer och när dom bluffar men det viktigaste är nog att vika ner korten själv! Ett exempel från igår:

Jag tilldelas QJ, spelaren före mig höjer ja synar flopp- QJ5 kanon flopp

han betar och jag synar turn -9 hm han gör ett jätte bet och nu då? Jag tror att han sitter på K 10 och lägger tillslut min hand trots mitt 2par och han visar upp k10! visst han vinner ju en del men jag kunde förlorat mkt mer och det e det jag menar, Man vinner alltid potter det gäller att minimera dom förlorade potterna!
Sen finns det alltid idioter som höjer och betar på allt! Vänta och ha tålamod tills du hittar bra kort då kan du klå upp honom rätt enkelt.

I helgen hoppas jag på en del spel, vi ska väl kolla på Så ska det låta och ta ett glas vin.
Imorgon ska vi fixa med badrummet uppe,lite inredning och lister som skall fixas. Men nästa Lördag blir det poker kväll med grabbsen och det ska inte komma imellan nåt alls!
Jag ska spöa dom så hårt speciellt SMS Erik som jag ska lura av varenda krona han äger!!!!

Så länge , ha det fint och ta det lungt me alkoholen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar