söndag 15 mars 2009

skön helg!

Ja, då var helgen snart slut, sjukt fort det går när man har det lungt och gött.
Gårdagen (Lördag) så kom Maries pappa Bernt tidigt för vi skulle sätta upp Lucas och Linnéas lekstuga som stått och väntat i carporten för att bli uppsatt och nu va det dags!
Det var en byggsatts med ungefär 67 500 delar men det gick bra och ni ser en bild lite längre ner hur det såg ut när vi började, så återkommer jag med mer bilder när den är färdig ja menar den skall ju målas också!

Lucas följde med morfar hem och har sovigt där inatt, mormor är ju i stockholm och partajar så igår kväll blev det melodifläskivalen och lite rödvin och förstås lite poker, gick hyfsat tog mig djupt i en tunering 330 startande och 30 platser betalda, ledde hela skiten när det var 45 spelare kvar efter att ha spelat tight och vunnigt alla händer jag gått in med när jag tilldelas AJ i hjärter, jag synar en höjning och flopp: AJJ nöt kåken, spelaren jag möter ligger 4:a och har bra med marker.
Efter flopp höjs det jag chek raisar och han går all-in, jag synar och piss-nissen sitter på AA!!
Vilket ger han en högre kåk surt! Men men så är det...






Vi får se om vi gör färdigt lekstugan idag för just nu regnar det en hel del, dom hade ju lovat uppehåll och 10 plusgrader vart tog det vägen??
Kl 16:00 blir det live poker hemma hos sms Erik vi får se hur det går, jag återkommer med lite rapportering, det var länge sen vi spelade så det ska bli kanon kul!




Jo jag skrev ju lite om avundsjuka och trots hos Lucas men igår var han helt underbar, vi lekte och byggde, skrattade och hade dundermysigt hela dagen!
Inget av den där tråkiga trotsen befann sig hos honom utan han va glad hela dagen Skönt!!
Linnéa blir på Tisdag månader, tiden går så fort! Vi tänkte börja med smakportioner till henne, vi får väl ta fram kameran och föreviga det, ska bli spännande!
Hon är en riktig knubbis och fortfarande lika glad och väldigt intresserad av tv, brasan och lampor såklart. Ne nu ska jag slöa vi tv-n lite på åtrhörande!!





2 kommentarer:

  1. Sicken liten tjockis hon har blivit! Hon ser nästan knubbigare ut än vår tös! :) Men det är bra, dom ska va tjocka och gosiga! Ska bli så roligt och spännnade att se henne igen i påsk, och storebrosan oxå såklart! För vi SKA ner till Kalmar i påsk, inte vara hemma och vara sjuka, så det så!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Va faen! Nu får du väl ta och skärpa till dig på bloggen va! Lite nya bilder tack, se så, släpp pokerspelandet 10 minuter och fixa! ;-)
    Faster vill titta på sötisarna!
    Kram Fia

    SvaraRadera