fredag 20 februari 2009

Sovmorgon!!








JO, igår så pratde jag och Lucas ett allvarligt samtal om att barn i hans ålder är i ett stort behov av sovmorgon på både Lördag och Söndagar och vid "tummade" på det....
Men vad är det man säger tummen ljuger handen duger.... Klockan var 06:05 när jag fick gå upp och slå på barnprogrammet och brygga en stor mustig kanna kaffe, härligt!!
Framförallt när man satt uppe till 02:30 och spelade poker....
Annars så har alla tillfrisknat nu bara lite snuva kvar,Lucas har varigt riktigt rastlös och är jättetrött på att vara hemma nu, vi var hos Farmor och Ida igår vilket han tyckte var kanon.
Idag har vi inte mycket bokat mer än att Marie ska på ansiktsbehandling och det är hon värd, det har nog varigt en tuff vecka för henne med allt som varit, en annan har ju ett jobb att vila upp sig på;)
Och sen är det ju Melodi-fläskivalen ikväll men jag ska allt sätta mig på tvären för det tycker det e sjukt trökigt, precis som mycket annat som går på tv-n nu förtiden.
Pokern då??
JO fortsatt bra, spelade en tunering igår texas holdem 100sek inköp 297 startande...
Började trevande men dubblade upp med nötfärgen efter ett tag, var sedan totalt kortkall men behöll tålamodet och sen trillade det in!
Fick AA, KK osv på var och varannan giv och när 45 spelare var kvar så ledde jag, det rullade på och jag slutade tillslut på en 5 plats helt ok.
Var länge sen man klonkade en turre, är svårt då blinds strukturen är snabb och det blir ofta lite lotto på slutet.
Jag lägger in några bilder som är nytagna också, ska försöka göra detta konternuerligt med tanke på bror min som numera studerar i Hollywood (Miss u bro!!) Ha det fint så länge!!


1 kommentar:

  1. Hej bror med familj!

    Vilka fina så brorsbarn man har! Jättekul att du har börjat blogga och lägger upp bilder! Ja du man saknar inte allt liv om melodifestivalen direkt =)

    Skönt att ni har nära till morsan och Ida, kan vara skönt med miljöombyte för barnen ibland!

    Kul att det går så bra på pokern förresten!

    Kramar Peter

    SvaraRadera