torsdag 26 februari 2009

Vaccin o feber....

Ja, Linnea stackarn fick häromdagen vaccin och fy va ont det gjorde,som tur var va inte jag med utan Marie fick trösta.
På kvällen så kom såklart reaktionen med feber och gråt och vi var nästan lite chockade!!
Hon skriker ju nästan aldrig och nu skrek hon hela tiden usch och fy vad synd det var om lillan!
Lucas är på G igen och varigt på dagis 2 dagar i rad och det märks på han att han har saknat dagis när han har varigt sjuk, imorgon ska han hälsa på en tjej som heter Lovis som han ofta o gärna leker med på dagis så det känns lite som Victoria och Daniel;)

Annars har det varigt lungt var hos Erik (min sms polare) och vi ägnade ca 5 timmar med att spela Wiii, sjukt kul måste jag säga och det blir nog att införskaffa ett sådant tills hösten och mörkret kommer nästa gång.
NU drar det snart ihop sig för att ta på sig snickar byxorna igen, längtar nästan lite!
Vi ska riva övervåningen och lyfta innetaket, ny isolerig och nya rum, vi hade tänkt att bygga in balkongen men det blir nog lite dyrt så vi väntar lite med det tyvärr, sen är det altan och dränering runt huset vi pratat om också så man har lite att stå i:)

Pokern då?

Usch då vilken skit dag jag hade i Tisdags det blev en -4 dag, tyckte att jag spelade bra och jag skulle nog inte spelat annorlunda om jag fick spela om dem men blev utdragen hela tiden här kommer några exempel

Tilldelas: AK klöver Flop: 5 7 10 alla iklöver jag betar nästa man all-in och killen efter det synar och jag ler och synar med med den garanterat bästa handen. Turn 2 river 10 vilket ger den ena spelaren kåk och den andra fyrtal Faaaaan!



Tilldelas 33 Flop 10 10 3 slutar all-in turn 8 river K vilket ger han högre kåk då han sitter på
K 10 den sög den me ja precis!

Tilldelas AK flopp A K 5 slutar med all-in turn7 river 10 och nissen har 555 as fisk!

Ja ja så är det ibland, men jag ska för tillfället ta en liten break i pokern då jag nog spelat lite många timmar så att det riktiga suget kommer tillbaka. Har ju även lite annat att göra tex oan uppe e ju inte klar fick jag en påminnelse om av chefen (Marie).

Så här har barnen sett ut, lite snorigt o hängigt men söta e dom ändå!
over `N out!










2 kommentarer:

  1. Stackars gummsan då som fick ont i benet av vaccinet! Men, men vad ska man göra, dom måste ju ha det. behöver ju inte bli lika jobbigt för henne nästa gång! Ja det ska bli spännande att se hur det blir på övervåningen när allt är klart! Skönt för er att få riktiga sovrum och Lucas ett eget rum! Vilken liten tjockis hon börjar bli Linnea! ;)

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Usch hatar att se andra få sprutor! särskilt barn.. Så Lucas har hittat sin Victoria =)

    Fan vad kul att spela lite nintendo! Förresten ifall Lucas gillar spel så finns det en bra sida på internet www.nintendo8.com

    Jättemånga bra barnspel, från gamla tider! Ni får ta bilder på rummen ni ska göra om så man får se hur det såg ut före och efter!

    Vilken liten knubbis förresten =)

    Kramar Peter

    SvaraRadera